VLL KIM | Wisselrijtjes

Bij de 2e maanversie van Veilig Leren Lezen bestond veilig en vlot uit wisselrijtjes met een duidelijke structuur. Dit missen wij een beetje in de KIM-versie.
Zeker de zwakkere lezers hadden hier veel baad bij. Daarom heb ik ze zelf gemaakt. Het kost even wat lamineer- en knipwerk, maar dan heb je ook wat. Wij vinden het heel fijn en de kinderen ook!











Ook gebruiken? Klik op de afbeelding
 

Ook voor de zon-groep zijn nu wisselrijtjes beschikbaar! Klik op de afbeelding.
  


  1. Bestanden printen (één bestand is één boekje). Het zijn twee boekjes omdat er meer niet in het ringetjes passen)
  2. Alle vellen lamineren
  3. Per kaart uitknippen
  4. Twee gaatjes erin en per boekje twee sleutelhangerringetjes gebruiken
Wij hebben bij kern 7 t/m afsluiting steeds één kern toegevoegd omdat het echt veel werk is. Maar als het goed is heb je er ook jaren plezier van 😉




3 opmerkingen:

  1. Beste jufingroep3,
    kan ik een bewerkbare versie krijgen van de wisselrijtjes? Het zit namelijk zo: wij gebruiken de arial a als leesletter omdat die ook zo wordt aangeboden in VLL. Ik vind het daarom belangrijk voor de visuele discriminatie en letterherkenning om deze consequent zo af te beelden in werkblaadjes en leesmateriaal. Spijtig genoeg gebruiken veel mensen de schrijfletter a in hun materiaal waardoor het voor mij onbruikbaar wordt tenzij ik het kan aanpassen. Alvast bedankt voor je reactie en je mooie materiaal!
    groetjes van je collega juf Britta

    BeantwoordenVerwijderen